Perličky ze školních lavic aneb věděli jste, že .... ... Ludolfovo číslo je tak dlouhé, že si můžeme zapamatovat jen kousek? |
Budoucí prvňáčci
Udržitelný rozvoj
Sportujeme
Školní jídelna
Školní poradna
Co je to udržitelný rozvoj |
je způsob rozvoje lidské společnosti podporující hospodářský a společenský pokrok s plnohodnotným zachováním životního prostředí. Mezi jeho hlavní cíle patří zachování životního prostředí budoucím generacím, a to v co nejméně pozměněné podobě. Je postavený na třech pilířích, které se vzájemně doplňují a obohacují - sociálním, ekonomickém a environmentálním. Myšlenka udržitelného rozvoje je však i přes svůj sociální a ekonomický aspekt nejvíce spojována s ekologickým pojetím. Propojení tak lze spatřit zejména v zájmu o životní prostředí. Orientovat se však jen na tuto stránku rozvoje nelze, proto i naše žáky vedeme k hlubšímu pochopení péče o svoji budoucnost.
Co pro budoucnost uděláme my Cílem naší školy je vzdělávání žáků. Tím však není myšleno pouze předávání vědomostí. Zaměřujeme se i na praktické dovednosti, které dětem přibližují poznatky z různých oblastí. Pomáháme jim hledat vhodnou cestu k sebeuplatnění, osobnímu i pracovnímu. Učíme je přijímat zodpovědnost za svá rozhodnutí. Za současná, směřující ke škole i budoucí, ovlivňující život jich samotných nebo jejich nejbližších. Mezi ně patří i zodpovědnost za své chování vůči okolí, vůči společnosti, vůči přírodě. Důležitým nástrojem vzdělávání je pro nás tzv. místně ukotvené učení. Využíváme situace z prostředí naší školy, našeho města i regionu. Spolupracujeme s představiteli města, odbory Městského úřadu, organizacemi a podniky v Horním Slavkově, s dětmi ze školek i jiných škol. Využíváme bohatství přírody kolem nás i bohatství vztahů mezi lidmi. Využíváme předměty, které jsme si sami pro naše žáky vytvořili - Komunikační výchovu a Finanční matematiku (1.stupeň), Ekologickou výchovou, Biologická praktika, Mediální výchovu a Volbu povolání (2. stupeň). Využíváme projekty třídní, školní i celostátní, do kterých se aktivně zapojujeme. Chránit svět pro budoucnost však musíme již nyní. My všichni.
V březnu 2017 získala naše škola titul "Škola udržitelného rozvoje Karlovarského kraje - 3. stupně", který jí byl propůjčen na období let 2017 - 2019. Oceněny byly zejména činnosti s dopadem na životní prostředí, předmět Ekologická výchova a zapojení do aktivt programu Recyklohraní. V dalších letech se zaměříme i na další pilíře Udržitelného rozvoje, a to sociální a ekonomický, abychom děti vedli nejen k péči o zdravé životní prostředí, ale i o kvalitu života.
|