Projekt AMOS |
Pátek, 07 Prosinec 2012 17:12 |
Udržitelnost projektu 2013 - 2017 Nyní využíváme vše, co bylo v rámci projektu vytvořeno, vyučování probíhá v moderní multimediální pracovně, v hodinách cizích jazyků pracují žáci 2. stupně s jazykovou laboratoří, v dalších předmětech pak i s interaktivní tabuli a moderními počítači, které slouží zejména k prezentaci nově vytvořených interaktivních materiálů. Rozšiřujeme také využití e-learningového výukového prostředí – žáci zde najdou studijní materiály, testy i zadání domácích úkolů. V některých předmětech zařazujeme do výuky pracovní listy vytvořené v rámci projektu, které žáky učí kritickému myšlení. S tím se pak setkávají i v dalších hodinách. Projekt Amos výrazně napomohl modernizaci výuky na naší škole, zejména připravil podmínky pro větší využití audiovizuální techniky a pro uplatnění kritického myšlení ve výuce. Mgr. Anna Raiskupová, koordinátor projektu
Školní rok 2011/2012 Jak dlouhých je 16 měsíců? Je to rok a 4 měsíce, přibližně 500 dní a 11 520 hodin. Při plánování to byla doba neuvěřitelně dlouhá. Ve skutečnosti, když je dost práce, kterou k tomu vykonáváte zodpovědně a kvalitně, je to doba neskutečně krátká. Ani se neotočíte a čas uteče jako voda. Během těchto několika měsíců (od 1. března 2011 do 30. června 2012) proběhla na naší škole realizace grantového projektu AMOS v hodnotě 2 802 266,60 Kč, financovaného z prostředků EU a státního rozpočtu České republiky, registrovaného pod číslem CZ.1.07/1.1.11/03.0002 „Zkvalitnění vzdělávání aplikací nových metod práce s využitím moderní audiovizuální techniky“.
Velice stručně se níže dozvíte, co jsme během realizace podnikali a vytvořili: - vybudování nové multimediální učebny - jazykové laboratoře - několikadenní proškolení pedagogických pracovníků na semináři „Čtením a psaním ke kritickému myšlení“ a na školení „Metody a formy hodnocení jako nástroj pozitivní motivace“ - vytvoření nových výukových učebních materiálů Nejzajímavější jsou ale právě poslední zmiňované výukové materiály. Celkem vznikly: - 4 e-learningové kurzy v předmětech Matematika, Biologie, Informatika a Anglický jazyk s více než 120 studijními materiály, 60 úkoly, 200 cvičeními - 4 výukové materiály pro interaktivní tabuli v předmětech Biologie, Anglický jazyk, Matematika, Chemie a fyzika s více než 80 studijními materiály, 400 stranami interaktivního materiálu a 60 pracovními listy - 4 soubory pracovních listů zaměřené na užití kritického myšlení ve výuce pro předměty Český jazyk, Dějepis, Náš svět a Matematika s více než 200 stranami pracovních listů a metodik - 2 soubory pracovních listů a 1 CD s nahrávkami rozhovorů pro předmět Německý a Anglický jazyk s více než 60 pracovními listy a metodickými postupy pro jejich použití a s více než 20 rozhovory Nejdůležitější ale je vždy zpětná vazba, nebo-li to, jak tento posun vidí žáci, rodiče a okolí. Tyto názory a pohled na věc jsou mnohem důležitější než výše vyjmenované produkty nebo čísla. Seznamte se proto alespoň s několika z těch nejzajímavějších názorů dětí: - k aplikaci kritického myšlení při vzdělávání „Zapamatovala jsem si víc.“ „Líbí se mi, jak všichni musíme přemýšlet víc než v normální hodině.“ „Musím víc přemýšlet. a přesto mi to nevadí.“ „Nemám čas nic nedělat.“ „Hodiny mi rychleji utekly, ale stihl jsem toho víc.“ „Lépe si to pamatuji.“ „To byla nejlepší hodina.“ - k e-learningovému kurzu „Kdy budou nové úkoly na internetu?“ „Naučím se to, i když nejsem ve škole.“ „Úkoly dělám přímo z postele.“ - k interaktivnímu výukovému materiálu „Hodina byla moc pěkná.“ „Moc mě to bavilo.“ „Těším se na další matematiku.“ A to vše nám říká, že vynaložená práce není zbytečná, že realizace projektu byla přínosem, protože co víc si učitel a rodič může přát, než to, že se dítě naučí a že ho to baví. Radka Chvojková, manažerka projektu |