Sportujeme

Titulní strana
Projekt AMOS PDF Tisk Email
Pátek, 07 Prosinec 2012 17:12

Udržitelnost projektu 2013 - 2017

Nyní využíváme vše, co bylo v rámci projektu vytvořeno, vyučování probíhá v moderní multimediální pracovně, v hodinách cizích jazyků pracují žáci 2. stupně s jazykovou laboratoří, v dalších předmětech pak i s interaktivní tabuli a moderními počítači, které slouží zejména k prezentaci nově vytvořených interaktivních materiálů. Rozšiřujeme také využití e-learningového výukového prostředí – žáci zde najdou studijní materiály, testy i zadání domácích úkolů. V některých předmětech zařazujeme do výuky pracovní listy vytvořené v rámci projektu, které žáky učí kritickému myšlení. S tím se pak setkávají i v dalších hodinách.

Projekt Amos výrazně napomohl modernizaci výuky na naší škole, zejména připravil podmínky pro větší využití audiovizuální techniky a pro uplatnění kritického myšlení ve výuce.

Mgr. Anna Raiskupová, koordinátor projektu

 

Školní rok 2011/2012

Jak dlouhých je 16 měsíců? Je to rok a 4 měsíce, přibližně 500 dní a 11 520 hodin. Při plánování to byla doba neuvěřitelně dlouhá. Ve skutečnosti, když je dost práce, kterou k tomu vykonáváte zodpovědně a kvalitně, je to doba neskutečně krátká. Ani se neotočíte a čas uteče jako voda. Během těchto několika měsíců (od 1. března 2011 do 30. června 2012) proběhla na naší škole realizace grantového projektu AMOS v hodnotě 2 802 266,60 Kč, financovaného z prostředků EU a státního rozpočtu České republiky, registrovaného pod číslem CZ.1.07/1.1.11/03.0002 „Zkvalitnění vzdělávání aplikací nových metod práce s využitím moderní audiovizuální techniky“.

 

 

Velice stručně se níže dozvíte, co jsme během realizace podnikali a vytvořili:

- vybudování nové multimediální učebny - jazykové laboratoře

- několikadenní proškolení pedagogických pracovníků na semináři „Čtením a psaním ke kritickému myšlení“ a na školení „Metody a formy hodnocení jako nástroj pozitivní motivace“

- vytvoření nových výukových učebních materiálů

Nejzajímavější jsou ale právě poslední zmiňované výukové materiály. Celkem vznikly:

- 4 e-learningové kurzy v předmětech Matematika, Biologie, Informatika a Anglický jazyk s více než 120 studijními materiály, 60 úkoly, 200 cvičeními

- 4 výukové materiály pro interaktivní tabuli v předmětech Biologie, Anglický jazyk, Matematika, Chemie a fyzika s více než 80 studijními materiály, 400 stranami interaktivního materiálu a 60 pracovními listy

- 4 soubory pracovních listů zaměřené na užití kritického myšlení ve výuce pro  předměty Český jazyk, Dějepis, Náš svět a Matematika s více než 200 stranami pracovních listů a metodik

- 2 soubory pracovních listů a 1 CD s nahrávkami rozhovorů pro předmět Německý a Anglický jazyk s více než 60 pracovními listy a metodickými postupy pro jejich použití a s více než 20 rozhovory

Nejdůležitější ale je vždy zpětná vazba, nebo-li to, jak tento posun vidí žáci, rodiče a okolí. Tyto názory a pohled na věc jsou mnohem důležitější než výše vyjmenované produkty nebo čísla.

Seznamte se proto alespoň s několika z těch nejzajímavějších názorů dětí:

- k aplikaci kritického myšlení při vzdělávání

„Zapamatovala jsem si víc.“

„Líbí se mi, jak všichni musíme přemýšlet víc než v normální hodině.“

„Musím víc přemýšlet. a přesto mi to nevadí.“

„Nemám čas nic nedělat.“

„Hodiny mi rychleji utekly, ale stihl jsem toho víc.“

„Lépe si to pamatuji.“

„To byla nejlepší hodina.“

- k e-learningovému kurzu

„Kdy budou nové úkoly na internetu?“

„Naučím se to, i když nejsem ve škole.“

„Úkoly dělám přímo z postele.“

- k interaktivnímu výukovému materiálu

„Hodina byla moc pěkná.“

„Moc mě to bavilo.“

„Těším se na další matematiku.“

A to vše nám říká, že vynaložená práce není zbytečná, že realizace projektu byla přínosem, protože co víc si učitel a rodič může přát, než to, že se dítě naučí a že ho to baví.

Radka Chvojková, manažerka projektu

 

Kalendář akcí

březen 2024
Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



Joomla!. XHTML and CSS.